reklama

Sport, kultura a grilované kuře aneb co se da stihnout za jeden den

Nedávno jsem absolovoval první výlet a bylo to dál, než by mě dovezl místní MHD, takže se nebojím použít termín - cestoval jsem. Ano, ano už to tak bude... A jak se to vlastně přihodilo? Jeden z kamarádů mě totiž pozval na závody v TAE KWON-DOu, které byly ve měste Aberdeen. A protože tam frčel vlastním (půjčeným) autem, nebyl problém v tom, přidat se :). Však co bych dělal doma...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Škoda jen, že žadné foto neukáže opravdovou krásu tohoto místa
Škoda jen, že žadné foto neukáže opravdovou krásu tohoto místa 

 Jak už jsem psal jelo se do Aberdeenu. Ranní vstávání mi sice nědělalo nejlépe, ale velké věci si žádají občas velké oběti....

 Musím přiznat, že jsem se opravdu těšil, protože sám dělám judo a zajímalo mě, jaké bude tae kwon-do. Trošku jsem si z našeho sportovce utahoval, kvuli jeho kimonu, které vic než kimono připomínalo hadr na nadobí nebo kuchařskou uniformu( ti co znají rozdíly jistě chápou :) a Jirkovi (můj kámoš ) se tímto take omlouvám. Byly to jen nejapné vtípky a pasovat bych se s ním určitě nechtěl.... Ale abych popojel. Cesta proběhla naprosto v pohodě, až asi na 22 rychlostních kamer na úseku cca150km ( proste jak hub po dešti ), se nám nepřihodilo nic zajímavého. (Takže kdo v budoucnu pojedete po silnici z Dundee do Aberdeenu nebo naopak dejte si pozor)...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Samotné zavody ale už byly o to zajímavější, závodilo se v různých kategoriich jako souboj, kata a různé přerážení desek nohou, rukou a kdo ví čím ještě. Každopadně jako neznalého mě to vážně zaujalo. Stejně jako sportovní výkony mého kamaráda, který vybojoval první místo v katě a druhé v souboji. Tímto mu ještě jednou gratuluji. Takže po stránce sportovní bylo myslim splněno na 110% i když musím ještě podotknout, že v souboji si Jirka zasloužil zlato také, ale na blbého rozhodčího narazíte všude...

 Po závodech nás ovšem čekala vyložená lahůdka na zpateční cestě. Byl to pohadkový hrad Dunottar Castle nedaleko Aberdeenu u městečka zvaného Stonehaven... Učaroval mě už příjezd do sametného městečka, jež leží stejně jako Aberdeen na pobřeží Severního moře (North Sea). Malebné přímořské městečko, kde vás na každém kroku provází křik racků a vůně slaného moře se každému určitě zaryje do paměti na dlouhou dobu ne-li na furt. O to příjemnější ještě bylo, že jsme zde povečeřeli grilované kuřatko, přímo u moře (čímž děkuji Jirkovi za sponzorský dár, časti kuřete, mé osobě). Toto městečko má ale ještě jeden trunf v rukávu a to né ledajaký! Je jím jeden z nejuchvatnějších a nejpůsobivějších hradů Skotska, již jednou zmiňovaný Dunottar Castle. Hrdě se tyčící hrad nad mořem, umístěný na výbežku pevniny, majestátně stojíc a dohlížejíc na oblázkové pláže pod ním. Chvíli to trvá, než vaše oči dokáží všechnu tu krásu vstřebat a vychutnat tu jedinečnost tohoto magického místa, kde se snoubí moře, romantika středověkého hradu, zapadající slunce a tajemná příchuť ciziny... A přesně v tento okamžík, kdy jsem vychutnával já svou chvíli úžasu, jsem si vzpomenul na vyprávění mého kamráda o tom, jak stanoval u jednoho hradu pod Aberdeenem, nepamatujíc si sice jak se jmenuje, ale barvitě líčíc zážitky a pocity které v něm vyvolalo toto pohádkové místo pří západu slunce s červánky nad mořem a zvukem šumícího moře, hladícího skotské pobřeží, jsem pochopil co se mu tak zarylo do paměti a mohu mu jen tiše závidět, že zde strávil mnohem více času a viděl ne jen západ ale i vychod slunce nad tímto hradem...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Slíbil jsme si tak sám pro sebe (a teď i před vámi), že ten samý zažitek si chci také prožít, a proto se už moc těším, až podniknu svou druhou výpravu na Dunottar Castle a tentokrat i ze stanem... :)

Martin Benko

Martin Benko

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

24, Edinburgh a Jihlava Zoznam autorových rubrík:  SkotskoDomove, sladký domoveSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu